Home / Aktualności / Część 1 – SEO – optymalizacja wyszukiwania dla obiektów połączonych

Część 1 – SEO – optymalizacja wyszukiwania dla obiektów połączonych

Posted on

Część 1

Google ogłosiło, że kolejna duża zmiana algorytmu wyszukiwania miała miejsce 21 kwietnia 2015 roku. Jest to aktualizacja mająca na celu wyróżnianie stron i aplikacji kompatybilnych z urządzeniami mobilnymi.

Mobilność jest wszędzie, we wszystkich dyskusjach i we wszystkich zaleceniach.

Czy ta tendencja nie znajduje się już w cieniu kolejnej wielkiej rewolucyjnej zmiany ?

mobile-smartphone-local-search-ss-1920-800x450

W świetle wprowadzonych zmian przez Google mobilność – a właściwie bycie „mobile friendly” jest konieczne aby treści i zasoby naszych serwisów były indeksowane w sposób właściwy. W naszej ocenie należy w najbliższej przyszłości – co już częściowo nastąpiło od 21 kwietnia b.r. –  spodziewać się zmian algorytmów wyszukiwania, indeksowania i indywidualizacji prezentowanych przez największe serwisy danych w wyszukiwarkach. 

Od kilku lat mówi się o konieczności przystosowywania stron i serwisów internetowych do wymagań szeroko rozumianej mobilności, przy czym mobilność to nie tylko przystosowanie serwisu do różnych urządzeń mobilnych posiadających różne systemy były operacyjne, różne rodzaje i wielkości wyświetlaczy, sposób nawigowania ale i również takie czynniki jak geolokalizacja, nawyki i przyzwyczajenie użytkowników a także ich preferencje i odczucia. 

Dopiero kilka miesięcy temu oficjalnie zostało potwierdzone, że takie czynniki mają istotny wpływ na algorytm klasyfikowania wyników w Google.

Wyobraźmy sobie, że nasze urządzenia mobilne używane w różnych miejscach, w różnym czasie i w specjalnej sytuacji – np. podczas wakacji lub podróży, która zostanie odczytania przez wyszukiwarkę jako „inne niż zazwyczaj zachowanie”  będą nam wyświetlać różne zasoby i wyniki wyszukiwania. np. jeżdżąc codziennie rano do pracy nasza mapa pokazywać będzie nam ulubione miejsca na poranną kawę a zaoszczędzi nam nieprzydatnych w tej chwili informacji o lokalnych hotelach.

Poza mobilnymi serwisami – stronami internetowymi należy pamiętać, że mobilność pozwala na konfigurowanie obiektów – pozycji menu, obiektów pop-up, obrazów, dźwięków, formularzy i nawet treści komunikatów. W niedalekiej przyszłości należy się spodziewać że w zależności od naszych zdolności czy poziomu wykształcenia będziemy uzyskiwać coraz bardziej dopasowane treści w tym również różną zawartość obiektów.

Mobilność jest czymś więcej niż tendencją dla mnie osobiście  to  wielka szansa i możliwości zwiększające trafność wyszukiwania. Wyszukiwanie za pomocą ciągów znaków – słów kluczowych znacznie straci na znaczeniu  wraz z tendencją do powstawania obiektów połączonych.

Patrząc długoterminowo można sobie wyobrazić takie zmiany, ale w związku z coraz większymi możliwościami, obecnie nadszedł czas na wdrażanie rozwiązań  takich jak wyszukiwanie konwersacyjne lub inteligentna pomoc osobista, której dobitnym przykładem jest serwis Google Now.

Od kilkunastu  lat dostosowujemy treści zamieszczane w sieci do wyszukiwania za pomocą słów będących kluczami. Zadanie to jest dziś całkiem inne biorąc pod uwagę wyszukiwanie semantyczne i chęć przekazywania odpowiedzi przez wyszukiwarki (Knowledge Graph, Direct Answer Boxes, wyszukiwanie konwersacyjne, itp.), zwłaszcza od kiedy „intencja” internauty jest brana pod uwagę przez algorytmy Google.

Więcej informacji na ten temat zamieścimy w kolejnym piątkowy artykule pt. „Część 2 – Czy możemy jeszcze mówić o optymalizacji wyszukiwania (SEO) w przypadku obiektów połączonych?”

Robert Śmietanka

Dodaj komentarz

Top